Στην καλύτερη περίπτωση θα «πιάσουμε» το 30% της περσινής χρονιάς

Δεν έχει βρεθεί ακόμη λύση για τις πτήσεις τσάρτερ

 

Δεν έχει βρεθεί ακόμη λύση για τις πτήσεις τσάρτερ

Χωρίς την επίλυση των επιμέρους ζητημάτων που αφορούν τις πτήσεις τσάρτερ των αεροπλάνων και τη λειτουργία των αεροδρομίων του εξωτερικού κυλούν οι ημέρες για τους τουριστικούς επιχειρηματίες της Ρόδου, που βλέπουν όσο περνά ο καιρός να χάνεται οριστικά η μισή τουριστική περίοδος.

Μάλιστα μιλώντας στη «Ροδιακή» με τα σημερινά δεδομένα κάνουν λόγο για απώλειες του 70% σε σχέση με πέρυσι, αφού στην καλύτερη των περιπτώσεων υπολογίζουν ότι θα «πιάσουμε» το 30% της χρονιάς του 2019! Σύμφωνα με όσα μας μετέφεραν ξενοδοχειακοί κύκλοι, από τις τελευταίες επικοινωνίες που είχαν με συνεργάτες τους σε τουριστικούς οργανισμούς του εξωτερικού φαίνεται ότι πολλοί μέχρι τις 31 Ιουλίου δεν θα πετάξουν.

Για παράδειγμα, από την Jet 2 έγινε γνωστό ότι τελικά δεν θα ξεκινήσει πτήσεις από τέλος Ιουνίου αλλά ίσως ούτε και τον Ιούλιο, καθώς δεν έχουν βγει τα πρωτόκολλα για πτήσεις και λειτουργία αεροδρομίων ενώ όσα ακούγονται και φημολογούνται στο εξωτερικό δεν μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη.

Πραγματικός γρίφος!

Όπως είπαν το πρόβλημα εντοπίζεται στα αεροπλάνα και τα αεροδρόμια. «Αν εφαρμόσουμε το μέτρο να κρατάμε αποστάσεις π.χ. στα αεροδρόμια σε ό,τι αφορά το check-in εκεί που ένα αεροδρόμιο εξυπηρετούσε 60 πτήσεις την ώρα, τώρα θα εξυπηρετεί περίπου μέχρι 10. Τέρμα πλέον οι ουρές και ο συνωστισμός. Θα πρέπει να υπάρχουν περισσότερα desks για να μοιράζεται ο κόσμος. Μετά μπαίνοντας στο αεροπλάνα θα υπάρχουν αποστάσεις και τι θα γίνει με την πληρότητα των αεροσκαφών; Θα μείνει στο 60% όπως ακούγεται; Το κόστος πώς θα καλυφθεί, ποιος θα το επιβαρυνθεί;» λένε χαρακτηριστικά

Από την άλλη υπάρχει μία τάση να προτρέπονται οι πολίτες των ευρωπαϊκών χωρών να μείνουν στον τόπο τους για διακοπές. Να μη φύγουν εκτός της χώρας τους. Μάλιστα σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, οι ξενοδόχοι έχουν ξεσηκωθεί στη Αγγλία γιατί είναι άδεια τα ξενοδοχεία τους. Λένε ότι εφόσον υπό αυτές τις συνθήκες δε θέλει κανείς να έρθει για διακοπές στη χώρα λόγω κρουσμάτων και θανάτων θα πρέπει να επιτραπεί να ανοίξουν τα ξενοδοχεία και να λειτουργήσουν με εσωτερικό τουρισμό. Και προτρέπουν μάλιστα να εφαρμοστεί... ανταλλαγή τουριστών από πόλη σε πόλη και να μείνουν όλοι στη χώρα τους.

Αυτή η οδηγία υπάρχει σε Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Αυστρία, Τσεχία, Φινλανδία και Σουηδία. Αυτό σημαίνει ότι οι μισοί να... υπακούσουν σε αυτή την οδηγία μένουν οι υπόλοιποι αλλά και από αυτούς ποιος να έρθει υπό αυτές τις συνθήκες και πότε; Είναι το ερώτημα. Χάθηκε δηλαδή η μισή σεζόν!

Εν κατακλείδι η εκτίμηση είναι ότι αν δεν ξεκινήσουν οι πτήσεις τον Ιούλιο, θα υποστούμε μεγάλο πλήγμα. Στα μέσα του Οκτώβρη και ίσως λίγες ημέρες αργότερα θα φύγουν όλοι οι επισκέπτες μας. Επιθυμία πολλών είναι βέβαια να πάμε μέχρι το Νοέμβριο αλλά σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αυτό φέτος είναι πολύ δύσκολο.

Έτοιμα τα ξενοδοχεία για τα πρωτόκολλα

Σε ό,τι αφορά τις ξενοδοχειακές μονάδες εκεί τα πράγματα, όπως τονίζουν εκπρόσωποί τους, είναι πιο εύκολα αν και το κόστος θα είναι τεράστιο. «Τα δικά μας πρωτόκολλα για τα ξενοδοχεία είναι άμεσα εφαρμόσιμα. Μπορούν να εφαρμοστούν ακόμα και τρεις μέρες μετά την ανακοίνωσή τους, γιατί έχουμε κάνει προετοιμασίες ήδη ενώ και πολλές μονάδες εφαρμόζουν τα μέτρα ISO και HACP» δηλώνουν χαρακτηριστικά στη «Ροδιακή» όμως, όπως παραδέχονται, αυτό θα έχει μεγάλο λειτουργικό κόστος.

Όπως εξηγούν, θα πρέπει να υπάρχουν παντού απολυμαντικά που κοστίζουν, μάσκες και γάντια που επίσης κοστίζουν ενώ θα πρέπει να εκπαιδεύσεις το προσωπικό σου και να το παρακολουθείς. Άρα πρέπει να έχεις επιπλέον άτομα για το σκοπό αυτό.

Επίσης θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις και το προσωπικό να σερβίρει από τους μπουφέδες τους πελάτες ενώ θα χρειάζεται πολύ συχνά καθαριότητα και απολύμανση.

Επίσης, η πληρότητα θα πρέπει να είναι μάξιμουμ 50% για να εφαρμοστούν τα μέτρα, με αποτέλεσμα να σημειωθεί διεύρυνση του ωραρίου άρα απασχόληση περισσότερου προσωπικού για να μην υπάρχουν συνωστισμοί σε όλα τα τμήματα του ξενοδοχείου. Από τις μέχρι τώρα ενέργειες φαίνεται ότι τα πρωτόκολλα μπορούν να εφαρμοστούν με ένα παραπάνω λειτουργικό κόστος και αυτή είναι πραγματικότητα.

Ποιοι θα ταξιδέψουν τελικά;

Το άλλο ερώτημα που τίθεται ως προβληματισμός έχει να κάνει με τους τουρίστες-πελάτες. Οι περισσότεροι σήμερα εργάζονται εκ περιτροπής στην Ευρώπη, άρα παίρνουν λιγότερα χρήματα. Ή βρίσκονται σε άδεια άνευ αποδοχών ενώ στη συνέχεια πρέπει να εργαστούν, άρα δεν θα έχουμε πολλούς αδειούχους για να ταξιδέψουν το καλοκαίρι. Όσο για το Νοέμβριο δεν θα πρέπει να περιμένουμε κόσμο καθώς θα έχουν επιστρέψει στις δουλειές τους ενώ πολλοί θα φοβούνται μήπως υπάρξει και δεύτερο κύμα κορωνοϊού το χειμώνα άρα είναι δύσκολο να υπάρξει ενδιαφέρον το Νοέμβριο για διακοπές.

Από την άλλη θα πρέπει να επισημανθεί ότι η Τυνησία, η Αίγυπτος και οι Κανάριοι νήσοι ως χειμερινοί προορισμοί έχουν ήδη προσφορές έως 40%. Άρα και σε αυτή την περίπτωση εμείς ως προορισμός θα είμαστε πανάκριβοι.

Δεν αρκεί ο εσωτερικός τουρισμός!

Η κατάσταση αυτή θα οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες ξενοδοχείων στην απόφαση να μην ανοίξουν φέτος υπό το βάρος των μεγάλων απωλειών. Θα είναι τόσα λίγα τα αεροπλάνα που θα πετάξουν και με χαμηλές πληρότητες που είναι λογικό να μην ανοίξουν όλα τα ξενοδοχεία. Αν για ένα ξενοδοχείο υπάρχει πληρότητα 30% και δε βγαίνει, το κλείσιμο είναι μονόδρομος. Η σεζόν, όπως ομολογούν, είναι πολύ δύσκολη φέτος σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, εκτός αν βρεθεί σύντομα τουλάχιστον θεραπεία που ίσως αλλάξει τα πράγματα.

Όσο για τους Έλληνες τουρίστες επειδή πολλά έχουν ειπωθεί, οι ίδιοι ξενοδοχειακοί κύκλοι υπογράμμισαν ότι αφενός είναι λίγοι και αφετέρου δεν θα έχουν χρήματα για διακοπές τώρα λόγω της οικονομικής κρίσης. Όσοι μπορέσουν τελικά να κάνουν διακοπές θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλούς ελληνικούς προορισμούς κυρίως κοντά στις μεγάλες πόλεις ενώ ακόμα και αν υπάρξει κάποιας μορφής επιδότηση και πάλι δεν καλύπτεται το χαμένο έδαφος.

Όπως όλοι παραδέχονται, δεν μπορεί ο εσωτερικός τουρισμός να βοηθήσει τη Ρόδο, όμως θα βοηθηθεί φέτος η βόρεια Ελλάδα με τον οδικό τουρισμό καθώς θα υπάρχουν και επισκέπτες που θα κατέβουν από τις όμορες χώρες.

«Είναι πολύ δύσκολο για τη Ρόδο, αν δεν έρθει μαζικός τουρισμός. Μεγάλο μέρος του εξυπηρετούνταν από τις low cost εταιρείες, αλλά να δούμε πόσες θα επιβιώσουν από αυτές. Ήδη κάποιες έχουν απολύσει από 20% έως 30% του προσωπικού τους και έχουν επιστρέψει το 1/3 των αεροπλάνων που είχαν προμηθευτεί με Leasing. Άρα θα πετάξουν τα 2/3 των αεροπλάνων με τη μισή πληρότητα... οπότε καταλαβαίνει κανείς τι μας περιμένει...» δηλώνουν οι ίδιοι κύκλοι.

Έτσι έχουν τα πράγματα μέχρι στιγμής. Οι πάντες είναι σε στάση αναμονής βλέποντας τις κρατήσεις να είναι απειροελάχιστες και σιγά-σιγά, να ακυρώνονται προγράμματα διακοπών με μία σεζόν εντελώς αβέβαιη και προβληματική. Προβλέψεις δεν μπορούν να γίνουν καθώς ο τουρισμός είναι πολύ δύσκολο να περάσει στην επόμενη μέρα.

Η Ροδιακή